Ons rapportcijfer van de huurder/Visitatie

Kwaliteit

Kwaliteit staat bij TBV Wonen hoog in het vaandel. Wij vinden het daarbij niet voldoende om te zeggen dat de klant centraal staat. Het gaat er immers om wat u als klant er zelf van vindt. Daarom onderzoeken wij regelmatig hoe we nóg beter aan uw wensen tegemoet kunnen komen. Onderstaande onderzoeken hebben wij de afgelopen tijd gedaan om onze dienstverlening te verbeteren: de KWH-huurlabelmeting en de visitatie.

KWH-Huurlabel

keurmerk huurlabel KWHHet KWH-Huurlabel is een kwaliteitskeurmerk speciaal voor woningcorporaties. Vanaf 2002 is TBV Wonen in het bezit van dit kwaliteitslabel. Aan de hand van normen meet KWH of onze dienstverlening op orde is. Per onderdeel van de dienstverlening krijgen wij een eindbeoordeling in een rapportcijfer. De verbeterpunten pakken we op om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn.

KWH meet ons continue. Daarbij is de mening van de klant leidend. Hieronder ziet u een overzicht van deze onderdelen, met daarbij de rapportcijfers die we daarop behaald hebben (1-1-2017).
  • Contact met de corporatie 8,2
  • Woning zoeken 7,6
  • Nieuwe woning 7,8
  • Huur opzeggen 7,8
  • Reparaties 8,2
  • Onderhoud 8,3

Totaal 8

Visitatie

TBV Wonen is in de maanden mei en juni door Cognitum gevisiteerd. Iedere corporatie is verplicht zich een keer in de vier jaar te laten visiteren door een geaccrediteerd bedrijf. TBV Wonen heeft vier hele mooie cijfers ontvangen. Voor Presteren naar Opgaven en Ambities hebben we een 7,6 gekregen, voor Presteren naar Vermogen een 7,7. Voor Governance een 7,5 en van onze Belanghouders hebben we het prachtige cijfer 7,9 ontvangen. Wij zijn er heel erg blij mee en zeer trots dat we gemiddeld een 7,7 hebben gekregen. 
Lees hier het TBV Wonen visitatierapport 2013-2016 en de bestuurlijke reactie op het visitatierapport.