Over TBV Wonen

Coördinator financieel- economische zaken

Wij zijn een woningcorporatie in Tilburg en werken gericht aan het verbeteren van het woonplezier van onze huurders. Dat doen we met 80 betrokken collega’s. Samenwerken zien wij als voorwaarde om tot resultaat te komen. Hoewel we kritisch kunnen zijn op elkaar, vinden we het belangrijk dat ons werk leuk is. Beide zijn nodig om de klant excellente aandacht te geven en daar staan we voor.

Omdat we merken dat het werk complexer is geworden en daardoor meer tijd vraagt, wordt onze financiële administratie uitgebreid met een fulltime

Coördinator financieel- economische zaken

Je werkt bij het team financiële administratie. Het team bestaat uit vijf andere collega’s die de diverse sub-administraties en treasury uitvoeren en de Manager Bedrijfsvoering. Daarnaast heeft TBV Wonen een Bestuurscontroller.

Dynamiek in de functie
De belangrijkste uitdaging in deze functie is de doorvoering van de Woningwet op financieel economisch gebied. Als gevolg daarvan, moeten we DAEB en niet-DAEB administratief scheiden; op marktwaarde waarderen en is de externe verantwoording complexer geworden:

  • Jij bent onze aanvoerder op alle financieel- economische processen.
  • Je wordt gevoed vanuit een solide basisadministratie door je collega’s.
  • Je voert regie en onderhoudt de relaties met onze externe toezichthouders.
  • Je hebt geen hiërarchische bevoegdheid, maar stuurt functioneel alle collega’s aan die betrokken zijn bij financieel- economische processen.

Kortom, jij bent het voorbeeld van hoe een proceseigenaar zich bij TBV Wonen opstelt.

TBV Wonen is als organisatie sterk in ontwikkeling. Enerzijds door de veranderende omgeving. Anderzijds doordat we een nieuwe ambitie voor de lange termijn aan het formuleren zijn. Dat gaat op veel vlakken de nodige ontwikkeling vragen, zowel organisatorisch als persoonlijk.

De belangrijkste verantwoordelijkheden:
Mede door jouw werk blijft TBV Wonen in control op financieel gebied. Je zorgt er voor dat het financieel- economisch beleid aansluit bij de wensen van de organisatie. Vervolgens richt je de bijbehorende processen en administratieve organisatie effectief in. Dat doe je niet in je eentje. Je maakt maximaal gebruik van de kennis van betrokken collega’s die je met oprecht enthousiasme betrekt bij ontwikkelingen en ondersteunt bij de implementatie van nieuw beleid. Je voert regie op de volgende processen:

  • De rapportage naar de Autoriteit Wonen (dvi en dpi). Je zorgt voor een tijdige en kloppende rapportage en treedt op als contactpersoon naar de AW.
  • Proces jaarrekening met onder andere onze beleidswaarde en marktwaarde. Je treedt op als zakelijk partner van onze accountant.
  • De meerjarenbegroting. Collega’s leveren hun deelbegroting aan. Met hun input stel je de totale meerjarenbegroting op en ondersteun je het management in de besluitvorming hierover.
  • Fiscale processen. Met ondersteuning van onze externe fiscalist stel je de fiscale jaarrekening op.
  • Je rapporteert aan de manager Bedrijfsvoering die hiërarchisch eindverantwoordelijk is.

Wie zoeken we?
We zoeken een energieke collega die niet alleen wordt gedreven om de juiste cijfers en analyse te krijgen, maar ook gericht is op samenwerking. Daarbij ben je in staat om het denken in het afdelingsbelang te ontstijgen. Dat houdt in dat je aanspreekbaar bent op je eigen resultaten en impact, maar ook oog hebt voor het grote geheel. Verder heb je feeling voor het (maatschappelijke) speelveld waarin wij ons bevinden. Dat houdt in dat je inspeelt op de behoeften van onze interne- en externe belanghebbenden en voeling houdt met de ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie. Behalve dat je gevoel hebt voor de relatie, verlies je ook het resultaat niet uit het oog. Processen als de jaarrekening en begroting, kennen strakke deadlines en wettelijke richtlijnen. Door je vermogen om samen te werken; zorgvuldigheid en strakke planning, lukt het je om de gewenste resultaten te boeken.

Je bent HBO opgeleid in een financieel bedrijfseconomische richting en hebt meerdere jaren relevante werkervaring zodat je weet ‘hoe de hazen lopen’. Door je kennis en je houding, straal je een natuurlijk gezag uit dat vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Termen als dvi, dpi, marktwaarde, DAEB/niet DAEB zijn voor jou gesneden koek. Kennis van Dynamics Empire, ons primaire systeem, is een pré.

Wij bieden:
Wij bieden een fulltime baan van 32-36 uur per week in uiterst zelfstandige functie die je voor een deel zelf kunt inrichten. Bovendien is er veel ruimte voor persoonlijke groei door alle ontwikkelingen in onze organisatie. Dat wordt ondersteunt met een gedegen opleidingsbudget.

TBV Wonen is een organisatie met een hands-on-mentaliteit waar iedereen elkaar kent. Dat geeft korte communicatielijnen. De functie coördinator financieel- economische zaken is een baan met een functionele eindverantwoordelijkheid en daardoor uitdagend. Dat het een zelfstandige functie is met alle ruimte voor initiatief spreekt voor zich, dat verwachten we zelfs. Voor de beloning passen we de cao Woondiensten toe. Deze functie is ingedeeld in schaal K, minimaal € 3.926 en maximaal € 5.034 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Verder kennen we enkele leuke bedrijfseigen arbeidsvoorwaardelijke regelingen.

Interesse?
Meer informatie over deze functie wordt graag verstrekt door manager Bedrijfsvoering Lars Cleijne, telefoon 013 5940550. Als je meer informatie wilt over de organisatie, bel dan Martin Vlasblom, P&O adviseur, 013 5940572.

Je reactie kun je sturen naar: solliciteren@tbvwonen.nl. Wij streven er naar om deze procedure uiterlijk per 1 september af te ronden.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.