Over TBV Wonen

Specialist financieel-economische zaken

TBV Wonen verhuurt ruim 8000 woningen in Tilburg en omstreken. Met bijna 100 medewerkers sterk bedienen we dagelijks met veel enthousiasme de huurders. 

Wij zijn op zoek naar een

Specialist Financieel-economische zaken

Dynamiek in de functie

De belangrijkste uitdaging in deze functie is het sturen en gezamenlijk uitvoeren van de processen jaarrekening en begroting en het samen met collega’s samenstellen van de jaarrekening en begroting. Daar ben je niet het hele jaar mee bezig, er is een brede variatie van gekwalificeerde werkzaamheden bij deze collega gelegd.

De belangrijkste verantwoordelijkheden

Mede door jouw werk blijft TBV Wonen in control op financieel gebied. Je zorgt er voor dat de financieel- economisch bedrijfsvoering optimaal aansluit bij de werkelijkheid en dat de organisatie optimaal ‘in control’ is.
Dat doe je niet in je eentje. Je maakt maximaal gebruik van de kennis van betrokken collega’s die je met oprecht enthousiasme betrekt en ondersteunt.
 
Je bent verantwoordelijk voor de sturing en uitvoering van onder meer de rapportages aan Aw en WSW, de planning & controle cyclus, jaarplannen, marktwaardering van vastgoed (in TMS), tussentijdse rapportages en begroting en meerjarenbegroting. Je bent ook naar onze relaties een belangrijk aanspreekpunt zoals voor het proces met betrekking tot de waarderingsgrondslagen, registreren en analyseren van de data, signaleren van afwijkingen en voor fiscaliteiten.
 
TBV Wonen is als organisatie sterk in ontwikkeling. Enerzijds door de veranderende omgeving. Anderzijds doordat we een nieuwe ambitie voor de lange termijn aan het formuleren zijn. Dat gaat op veel vlakken de nodige ontwikkeling vragen, zowel organisatorisch als persoonlijk.
 

Wie zoeken we?

We zoeken een energieke teamspeler die niet alleen wordt gedreven om de juiste cijfers en analyse te krijgen, maar ook gericht is op samenwerking. Daarbij ben je in staat om het denken in het afdelingsbelang te ontstijgen. Dat houdt in dat je aanspreekbaar bent op je eigen resultaten en impact, maar ook oog hebt voor het grote geheel. Verder heb je feeling voor het (maatschappelijke) speelveld waarin wij ons bevinden. Dat houdt in dat je inspeelt op de behoeften van onze interne- en externe belanghebbenden en voeling houdt met de ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie. Behalve dat je gevoel hebt voor de relatie, verlies je ook het resultaat niet uit het oog. Processen als de jaarrekening en begroting, kennen strakke deadlines en wettelijke richtlijnen. Door je vermogen om samen te werken; zorgvuldigheid en strakke planning, lukt het je om de gewenste resultaten te boeken. Tegelijkertijd heb je oog voor het efficiënter maken van processen en digitaliseren van rapportages.

Je bent HBO opgeleid in een financieel bedrijfseconomische richting en hebt meerdere jaren relevante werkervaring zodat je weet ‘hoe de hazen lopen’. Door je kennis en je houding, straal je een natuurlijk gezag uit dat vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Termen als dvi, dpi, marktwaarde, DAEB/niet DAEB zijn voor jou gesneden koek. Kennis van Dynamics Empire (ons primaire systeem), TMS (Taxatie Management Systeem)  en WALS/FMP zijn geen vereiste maar wel een pré.
 

Wij bieden

Wij bieden een fulltime baan van 32 tot 36 uur per week in een zelfstandige functie die je voor een belangrijk deel zelf kunt inrichten. Bovendien is er veel ruimte voor persoonlijke groei door alle ontwikkelingen in onze organisatie. Dat wordt ondersteund met een gedegen opleidingsbudget.
TBV Wonen is een organisatie met een hands- on-mentaliteit waar iedereen elkaar kent. Dat geeft korte communicatielijnen. Dit is een baan met een grote verantwoordelijkheid en daardoor uitdagend. Dat het een zelfstandige functie is met alle ruimte voor initiatief spreekt voor zich, dat verwachten we zelfs. Voor de beloning passen we de cao Woondiensten toe. Deze functie is ingedeeld in schaal J, minimaal € 3.599 en maximaal € 4.862 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Verder kennen we diverse inspirerende bedrijfseigen arbeidsvoorwaardelijke regelingen.
 

Interesse?

Meer informatie over deze functie wordt graag verstrekt door Lars Cleijne (Manager Bedrijfsvoering) of Frank Hensgens (coördinator Financieel economische zaken), telefoon 013 5940550.
 
Je reactie kun je tot en met zondag 17 november sturen naar: solliciteren@tbvwonen.nl. Wij streven er naar om deze procedure uiterlijk per 1 januari 2020 af te ronden.