Dat kan beter!
Iedere klant heeft wel eens een klacht bijvoorbeeld op het gebied van overlast, problemen met huurbetaling, problemen met onderhoud in en om de woning of over hoe u door onze medewerkers bent behandeld. Wij nemen uw klacht altijd serieus en komen in overleg met u tot een oplossing. U kunt uw klacht online doorgeven via uw persoonlijke pagina Mijn TBV Wonen.
Woonruimteverdeling
TBV Wonen neemt deel in Woning in Zicht, het woonruimteverdelingssysteem in Tilburg. Voor vragen kunt u altijd bij ons terecht. Uw consulent neemt uw vraag in behandeling en zorgt voor een spoedige afhandeling. Heeft u een klacht over de woonruimteverdeling? Laat het ons weten, en wij proberen er samen uit te komen. Lukt dit toch niet, dan kunt u uw klacht vervolgens voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie. U kunt uw klacht indienen via het webformulier op de website van de Geschillencommissie.
In het klachtenreglement leest u hierover meer.
(Buren)overlast
Bij overlast van buren adviseren wij u eerst te gaan praten met degene van wie u last ondervindt. Als een gesprek niet mogelijk blijkt te zijn en de overlast aanhoudt kunt u uw klacht bij TBV Wonen indienen. De wijkbeheerder van het gebied waarin u woont, neemt de klacht in behandeling en zoekt samen met u naar een oplossing. Bij burenoverlast is samenwerking erg belangrijk. U kunt uw overlastmelding doen via uw persoonlijke omgeving Mijn TBV Wonen.
Huurprijs/huurbetaling
Heeft u een vraag over uw huurbetaling of huurprijs? Kijk dan op uw persoonlijke online pagina.
Als u niet tevreden over de afhandeling bent vertel het ons dan. Wij nemen uw klacht in behandeling en voeren zo snel mogelijk een gesprek met u als doel tot een oplossing te komen. Bent u niet tevreden met ons antwoord? Dan kunt u contact opnemen. Dan kunt u terecht bij de Huurcommissie. Dit is een landelijke organisatie. Huurcommissie, Postbus 16495, 2500 BL Den Haag.
Onderhoud
Een reparatie meldt u via uw persoonlijke pagina Mijn TBV Wonen. Als u niet tevreden bent over de wijze waarop wij onderhoud uitgevoerd hebben vertel het ons dan. Wij nemen contact met u op om tot een oplossing te komen. Komen we samen niet tot een oplossing? Dan kunt u terecht bij de Huurcommissie, Postbus 16495, 2500 BL Den Haag.
Over het handelen van TBV Wonen
Als u een klacht heeft over de wijze waarop u door onze medewerkers bent behandeld kunt u dat melden bij TBV Wonen. Na melding van uw klacht laten wij u direct weten wie de klacht in behandeling neemt en nodigen wij u uit voor een gesprek om de situatie te bespreken en hopen samen tot een oplossing te komen. Komen we er samen niet uit? In Tilburg is de Geschillencommissie actief,waar u terecht kunt met uw klacht. Deze commissie is onafhankelijk en speciaal opgericht voor de afhandeling van klachten over medewerkers van woningcorporaties in Tilburg.
U kunt uw klacht indienen via het webformulier op de website van de Geschillencommissie.