Ons rapportcijfer van de huurder/Visitatie

Kwaliteit

Kwaliteit staat bij TBV Wonen hoog in het vaandel. Wij vinden het daarbij niet voldoende om te zeggen dat de klant centraal staat. Het gaat er immers om wat u als klant er zelf van vindt. Daarom onderzoeken wij regelmatig hoe we nóg beter aan uw wensen tegemoet kunnen komen. Onderstaande onderzoeken hebben wij de afgelopen tijd gedaan om onze dienstverlening te verbeteren: de KWH-huurlabelmeting en de visitatie.

KWH-Huurlabel

keurmerk huurlabel KWHHet KWH-Huurlabel is een kwaliteitskeurmerk speciaal voor woningcorporaties. Vanaf 2002 is TBV Wonen in het bezit van dit kwaliteitslabel. Aan de hand van normen meet KWH of onze dienstverlening op orde is. Per onderdeel van de dienstverlening krijgen wij een eindbeoordeling in een rapportcijfer. De verbeterpunten pakken we op om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn.

KWH meet ons continu. Daarbij is de mening van de klant leidend. Hieronder ziet u een overzicht van deze onderdelen, met daarbij de rapportcijfers die we daarop behaald hebben (2020).
  • Algemene dienstverlening 7,6
  • Woning zoeken 7,8
  • Betrekken nieuwe woning 7,7
  • Huur opzeggen 8,2
  • Reparaties 8,1
  • Onderhoud 7,5

Totaal 7,8

Visitatie

In het voorjaar van 2021 heeft Ecorys de verplichte vierjaarlijkse visitatie bij TBV Wonen uitgevoerd. TBV Wonen heeft vier hele mooie cijfers ontvangen:

  • Presteren naar Opgaven en Ambities: 7,5
  • Presteren naar Vermogen: 8,0
  • Governance van maatschappelijk presteren: 7,3
  • Presteren volgens Belanghebbenden: 7,8 

We zijn blij met deze scores, want ze laten zien dat ons werk van waarde is in het waarmaken onze opgaven.

Lees hier het rapport Maatschappelijke visitatie 2017-2020 TBV Wonen en de bestuurlijke reactie op het visitatierapport.
Een korte weergave van onze resultaten leest u in de infographic: Infographic_Visitatie2021

 

Aedes-benchmark

De Aedes-benchmark vergelijkt de belangrijkste prestaties en kosten van woningcorporaties onderling. Met de resultaten hiervan weten wij dus hoe wij presteren ten opzichte van onze collega-corporaties in Nederland. Deze benchmark vergelijkt corporaties op de prestatievelden Huurdersoordeel, Bedrijfslasten, Duurzaamheid en Onderhoud & verbetering.

In 2020 scoorde TBV Wonen
- Huurdersoordeel: A (koploper)
- Bedrijfslasten: B (gemiddeld)
- Duurzaamheid: A (koploper)
- Onderhoud & verbetering: B (gemiddeld).

Hierbij hechten we in het bijzonder waarde aan het onderdeel Huurdersoordeel. Onze bewoner staat tenslotte centraal.

Meer achtergronden en meer uitleg over deze scores leest u in onderstaand document.
Aedes benchmark 2020_TBV Wonen